tisdag 23 september 2008

Åh nej!

Klockan är bara 18:40 och det börjar bli MÖRKT?! Bu-hu, nu är snart vintern här. Gustav informerade mig idag efter dagis att det minsann inte var så många veckor kvar till jul. Nice! Får väl börja handla julklappar snart, kunde ju va skoj att va klar innan den 23:e december nåt år. Men vi (jag) tänkte inte handla mycket julklappar i år. Dels är jag ju mammaledig och jag sparar hellre på pengarna och kan vara hemma lite längre istället. Sen BEHÖVER ju inte kidsen en himla massa leksaker, heller. Nä, jag ska satsa på spel, pussel, lera och pennor och sånt som de kan ha kul med istället för Turtles-gubbar och bilar m.m. Ska snart till Väla med Soffan & Monkan, kanske blir det lite klappar redan då!

Ska gå och se den här:

Ska alltså gå på bio och se Mama Mia med en tjejkompis. Ska bli kul! Det var 1000 år sedan jag var på bio! Eller nej, det var det inte, den senaste filmen jag såg på bio var "Alvin och gänget"! Kidsen går ju före, liksom! Men nu får jag välja och då blir det denna! Nån som sett den...?

Idag var jag och Sixten hos svägerskan och hälsade på, där var det fullt ös medvetslös. Jag kom precis när hennes båda barn (storebror 2 år, lillebror 7 månader) skulle äta lunch. Det var hög ljudvolym på två trötta kids som definitivt inte ville äta, bara sova. Så jag och svägerskan kanske hann utbyta två-tre meningar med varann inom loppet av den timmen jag stannade där och drack kaffe... :) Vi får nog börja ringa till varandra när barnen sover, eller nåt.

Nu ska jag och sambon se en film vi lånat av grannen, nån med Jim Carrey, en thriller. Hoppas jag orkar hålla mig vaken! :)

//Jenny

2 kommentarer:

MOM sa...

Har ännu inte hunnit gå och se Mamma Mia men vill också. Har bara hört positivt om den, en riktigt feel-good film. Vi får väl se om vi får ihop det. Känns som att kvällarna är fulltecknade nu för tiden ganska långt i förväg.

Längtar till Väla och vår mysdag!!

Ann-Sofie sa...

Har inte heller kommit iväg för att se på Mama Mia tyvärr, den är säkert jättebra!

Längtar till den 5 oktober.

Kram