söndag 20 juli 2008

Slappe-söndag

Skånes djurpark klarades av i torsdags, vi hade kul i parken, många djur visade sig. Kanske de var lite piggare just därför att det inte var så varmt just den dagen. Annars på sommaren brukar man kunna knalla runt hela parken utan att se ett enda djur... Men denna gången såg vi till och med mården! (SPÄNNANDE!!!).

I fredags var vi hemma tills det blev seneftermiddag, då promenerade vi till grannarna och blev bjudna på middag. Galet god kycklingsallad med en massa kalla såser och gott bröd till. Barnen var trötta och skrek mest på varandra (5 barn hade vi sammanlagt runt bordet). Vid 22 gick vi hemåt igen.

I lördags (alltså igår) var Adde tvungen att jobba en stund, så jag och barnen åkte och hälsade på mormor & morfar. Jag var en runda på Eko och kollade lite. Igår kväll kom ett par kompisar med sina barn och vi grillade korv. Vi hade inte träffats på länge så det blev sent... Jag stupade i säng klockan 2... Är lite mör idag, måste jag erkänna.

Idag ska vi till Addes faster och dricka kaffe. Hon bor i Degeberga, så det är en bit att köra, men det ska nog gå bra. Annars har jag faktiskt börjat bli lite nervös för hur det ska gå att köra i ungefär 5 timmar upp till Norrköping (vi ska till Kolmården på torsdag-lördag). Barnen är inte så glada för att åka bil längre. Ibland blir det gnäll bara vi ska in till stan; "när är vi fraaaammmmeeeeee?????" efter bara 5 minuter i bilen... Eller det klassiska: "jag är kissinödig!!!!!", mitt på motorvägen...

Nu ska vi käka lunch. Adde gör korvgryta på korven som blev över från igår.

//Jenny

Inga kommentarer: