torsdag 26 juni 2008

Projekt HokusPokus!


Nu har jag gett mig på min gamla matstol som jag hade när jag var bebis. Den är grymt sliten och behöver en uppfräshning. Igår slipade jag den och grundmålade. Tanken är att den ska bli vit med gröna dynor. Ska köpa vaxtyg att klä den med, så att den går lätt att torka av. Det dröjer ju inte så länge tills vi har en till liten kladdegris vid köksbordet!

Igår var det sommarväder! Vi var hemma och pysslade hela förmiddagen, på eftermiddagen promenerade jag och barnen till grannen och lekte. Det var mysigt, de bjöd på jordgubbar från eget land: solvarma!

Idag kommer farmor med ett litet akvarium till barnen, får se om vi kan trixa ihop det snyggt. Vet inte alls var vi ska ställa det, det får vi fundera på...

Nu ska snart jag & Sixten till BVC för läkarbesök. Hoppas innerligt att blåsljudet på hjärtat har växt bort nu. Ska bli spännande att få reda på aktuell vikt och längd på lille Sixten. Jag gissar på 4700 gram och 57 lång. :)

Vad det gäller min egen vikt så har jag nu lyckats gå ner 3 kilo på en vecka. I love Nutrilett! :) Nu har jag "bara" 4,8 kilo kvar till min målvikt (samma vikt jag hade innan de tre barnen). Det ska väl inte vara så svårt?! Jag är i alla fall grymt motiverad, det här SKA jag klara!

//Jenny

1 kommentar:

Linda sa...

Hej vad roligt att du hittat till min blogg. Vi ses på söndag. Ha det så bra.

Kram