onsdag 14 maj 2008

En dag till BF!


Japp, idag är det dagen innan beräknat förlossningsdatum! Har inga som helst känningar på att något skulle vara på gång. Har en ny barnmorsketid imorgon klockan 10:00, och jag hade ju inte tänkt behöva åka dit, men det lutar alltså åt att jag får masa mig dit ändå... :(
Är så nyfiken på vem den lille sömnige filuren i magen är, och vill inget hellre än att träffa honom nu. Allt är ju klart! Väskorna är packade (en till mig och en till bebisen), sängen är bäddad, vagnen står och väntar liksom bilstolen som han ska få åka hem i... Kom nu!

Idag är det onsdagen den 14 maj och min kära mor fyller år. 54 blir hon idag. Efter att jag hämtat barnen på dagis ska vi köra till henne och gratulera. Barnen har köpt ett jättefint satin-bäddset i rosa, och ett nattlinne som är vitt med en stor rosa blomma på. De fick själva välja vad mormor skulle få och de visste att mormor gillar rosa. :)
Tillsammans med min lillebror har vi köpt fotbehandling på Hälsa & Helhet till mamma, hoppas hon gillar det.
Jag och barnen bakade två kakor igår som vi ska ta med, en vanlig sockerkaka och en chokladkaka. Det är kul att baka med kidsen nu när de är lite större, de hjälper till galant! Visst blir det kladdigt och en del äggskal hamnar lätt i smeten, men de gör så gott de kan, det är huvudsaken.

Ikväll kommer vi få träffa min lillebrors flickvän för första gången! Jag har lovat honom att vi ska försöka uppföra oss så att han slipper skämmas! :)

Nu ska jag ut och vattna gräsmattan!

//Jenny

2 kommentarer:

MOM sa...

Vilka fina presenter mormor får, så kul när barnen själva har bestämda åsikter om vad som ska ges bort i paketen.

Då kanske sixten vill dela födelsedag med mormor??

Puss

Ann-Sofie sa...

Grattis till lille gossen!
Kramis