lördag 26 april 2008

Nu får han gärna komma...

Ja, nu är jag ganska trött på att vara tjock och otymplig, faktiskt! Jag känner mig som en stel 93-åring varje kväll och det börjar bli jobbigt att sova om nätterna. Av någon anledning vaknar jag en gång i timmen och känner mig pigg... Är det kanske kroppens sätt att förbereda mig på en natt-vaken bebis...?

Igår var jag på kontroll hos min mysiga barnmorkska. Hade lite lågt järnvärde, så nu ska här knapras järntabletter. Blodtrycket var fortfarande högt, men det dämpas när jag vilar, så det är inte något farligt. Magmåttet låg på den övre kurvan och barnmorskan uppskattade vikten till att bli runt 4300 gram om han väljer att komma på rätt dag... Inte en liten fågelunge som de två första, alltså... Så jag menar det jag säger: han får GÄRNA komma nu! :) Jag fick en ny tid den 9:e maj. Jag vill helst inte åka till barnmorksan då. Jag hoppas nämligen att jag är på BB då. Men vem vet, kanske trivs bebisen så bra i magen att han inte vill ut förrän i slutet av maj, eller nåt. Nu har jag bara tre dagar kvar att jobba, sen ska jag vara hemma och mysa och njuta av alla mina barn! :)

Nu är även vårt vardagsrum uppdaterat till att vara lite mer modernt! Det har blivit med platt-tv! :)



Idag ska jag och barnen och mormor till Barbacka och se på teater, "Den vilda bebin". Jag hoppas det kommer bli skoj. Efter teatern går vi en sväng i Tivoliparken, det var längesen vi var där. Håll tummarna för fint väder!

//Jenny

1 kommentar:

Ann-Sofie sa...

Inget dåligt paket, vad fint!
Nää du bebben kommer den 20 maj har jag ju sagt.Välgödd och alldeles underbar!
Kramis