måndag 10 mars 2008

Så var helgen till ända.

SÅ fort en helg rusar förbi! Ändå har vi hunnit med ganska mycket denna helgen. Igår, lördag, valde vi kakel på Kakelcentralen. Det gick bra, och det blev precis det vi tänkt oss. Vi var rörande överens, och kom ut ur butiken efter bara 10 minuter. Härligt! :) Sedan gav vi oss in till stan och jag pratade med Polarn om Villes jacka. Den ska lämnas till sömmerskan. Så nu får han ha den gamla vinterjackan ett tag, för det dröjer nog några dagar innan jackan är klar.
Jag försökte förgäves hitta ett par sköna svarta mammabrallor som jag så väl behöver, men utan framgång... :( Kände till sist att jag struntar i det och försöker att klara mig med de två byxorna jag har som fortfarande är sköna. Känns ganska onödigt att lägga pengar på mammakläder nu egentligen, när det inte är speciellt länge till som de behövs (jippie!).
Igår kväll lagade vi tacos och hade lite fest, bara vi i familjen. Det var längesen vi åt tacos, så det var supergott! Vi såg Melodifestivalen (såklart) och det var ganska förvånande vilka som gick vidare, tycker jag. Men bra med en lokal förmåga i finalen, såklart! :)
I morse fick jag sova länge, sambon gick upp tidigt med kidsen. Klockan 11 körde jag till grannen och fick en visning av Me&I-kläderna för denna säsong. Kunde inte låta bli, utan köpte denna:
En supergrön klänning i frotté! Kommer säkert att bli favoriten i sommar. Till barnen blev det kalsonger, det enda de behövde. Vita boxers med kaniner på, jättefina.

Ikväll ska sambon handla i vanlig ordning, med två kompisar. Skönt att han tagit över det. Jag är bara glad över att slippa Maxi. :) Veckans matsedel ser ut såhär:

Måndag: stek, potatis, brunsås, gelé.
Tisdag: Köttfärslåda & sallad.
Onsdag: Äggakaka & köttbullar.
Torsdag: Pepparrotsfisk, potatis, skirat smör & ärtor.
Fredag: Makaronipudding.


Imorgon ska vi på det andra ultraljudet! Klockan 08:30 i Hässleholm. Egentligen får man bara ett ultraljud numera, men eftersom moderkakan låg i framvägg denna gången, blir det ett extra för att kolla så att allt ser bra ut nu. Det är tydligen en vanlig åkomma, så det är inget som är farligt. Det som kollas upp imorgon är bara att moderkakan har växt uppåt, så att den inte ligger för utgången, så att säga. Om den skulle göra det så blir det planerat kejsarsnitt. Men det är jag inte så pigg på. Håll tummarna för att allt är ok! :)

//Jenny

Inga kommentarer: