söndag 30 mars 2008

Gäääsp...

Klockan är 06:45, barnen är morgonpigga... Idag är det ok, jag somnade tidigt i soffan igår, så jag känner mig hyfsat utvilad.
I fredags kväll var sambon hos en kompis och åt ostkaka (örk), jag var hemma själv. Hur mycket man än tycker om sin familj, så är det guld värt med lite egentid ibland. :) Jag såg på tv helt ensam, och fick ju därför också ha ensamrätt över fjärrkontrollen. Gick och lade mig redan vid 22, för då började jag nicka till i soff-hörnet.
Igår, lördag, lekte Gustav med en kompis i byn, och resten av familjen åkte till sambons syster och drack kaffe. Jag gav lille Malte ersättning i nappflaska, åh vad det var mysigt! :) Han var mätt och glad sen och "pratade" en stund med mig, på hans egna sätt. Att få ett riktigt stort smajl från en 2-månaders bebis värmer hjärtat! *glad*

Måste bara visa de här bilderna:





Så fin var morgonen en dag i förra veckan, när det kommit snö och det var bitande kallt. Allt var vitt och det var otroligt vackert. Jag var på väg till jobbet när jag upptäckte att jag hade kameran i väskan, så jag var tvungen att stanna, gå ur bilen och ta några kort på allt det vita. Det är trots allt inte speciellt ofta vi har det så här i Skåne. Klockan är 07:15 på bilderna och solen har bara varit uppe en timme eller nåt sånt.

Men nu är snön borta igen och nu undrar man ju när våren ska komma. Snart är april månad här, hoppas vi får se mer av solen då.

Idag ska en kompis till Gustav komma och leka på förmiddagen. Klockan 14 ska vi till grannarna på barnkalas. Emma fyller 3 år. Vi har köpt massor med såpbubblor till henne, och ett magiskt trollspö som kan göra miljoner bubblor (står det på paketet i alla fall). Hoppas hon blir glad!

Senare under dagen blir det nog lite rensning i garaget, där är för mycket grejor nu för att jag ens ska få in bilen. Jag gissar att det blir en vända till soptippen i veckan.

Kram!

//Jenny

Inga kommentarer: