söndag 17 februari 2008

Snart e helgen slut...

Söndag... Hur fort får en helg lov att gå, egentligen?
Kalaset gick bra, men jag är ändå glad att det är en hel månad tills nästa gång vi ska hålla kalas (Villes treårskalas är det då som gäller). Fastän vi hade färdig mat att bjuda på (smörgåstårta) så blir det mycket "fixande" och inte så mycket umgänge under tiden man har besök. Man ska duka, plocka undan och diska, göra kaffe m.m. Gästerna avlägsnade sig vid 18:30-tiden, kvar blev endast mina föräldrar. Vi åt upp det sista av smörgåstårtorna (mycket goda) och kollade på melodifestivalen, såklart.
Helt rätt att Sanna gick vidare, hon var ju den ende så här långt i tävlingen som kan sjunga (jag får alltid gåshud när hon sjunger) och vara naturlig på samma gång. Med tanke på hur suniga vissa bidrag är i år, så kan man ju inte låta bli att stilla undra hur dåliga de bidrag är som INTE kommer med...
Var ganska säker på att Carola & Andreas skulle gå vidare till finalen direkt, men istället blev det två identiska personer med mycket pipig stämma som knep den platsen. Kul för dem! :)


Hann i alla fall mysa lite med Malte igår, när han inte sov (han var vaken i typ 20 minuter och vi var 25 personer som ville hålla honom...).
Längtar extremt mycket efter min egen bebis när jag sniffar på Malte...

Adde fick biljetter till Johan Glans show i mitten av mars, det ska bli superskoj att se. Ytterligare en utekväll blir det för oss, eftersom han även fick biljetter till en Abba-show. Spännande! :)
Skjortor, slips, en snygg ljuslykta och massor med blommor var andra grejer som sambon fick.
Idag ska han jobba och jag blir helt alena med kidsen... Är lite sugen på att åka till Ikea, men vi har inget speciellt vi behöver, så det är ju ganska onödigt då. Skulle ju va för att de har så goda köttbullar... :)

//Jenny

2 kommentarer:

MOM sa...

Hej gumman,
Ja visst är det helt galet goda köttbullar på IKEA. Nilex äter typ tio stycken när vi är där. Hur ska detta sluta?? Kommer han att äta två portioner av tjugo när han blir tonåring :-).
Härligt med lite utekvällar..vi ska också försöka boka en snart.
Kramar
Monkan

Katrin sa...

Vad söt han är!
Jag längtar oxå efter din bebis!!

Kram