måndag 18 februari 2008

Veckohandling och händelselös måndag.

Måndag IGEN... Hinner som vanligt inte med i svängarna. Veckorna går snabbt, men helgerna bara försvinner. Varför kunde inte helgen innehålla TRE dagar istället för ynkliga två...?
Jag och barnen var själva nästan hela dagen igår, eftersom sambon jobbade. Jag plockade undan efter kalaset, städade av lite och fortsatte med tvätten som jag börjat på i fredags kväll. Lade upp lite auktioner på Tradera och skrev veckomatsedel + inköpslista för kvällens veckohandling. Barnen lekte så snällt hela tiden. Det är skönt att de har varandra, för de leker jättebra tillsammans. Måste vara toppen att ha ett syskon så tätt. :)
När Adde kommit hem så skickade jag över inköpslistan till honom och han begav sig till Maxi för att handla. Han handlar varje söndag med några kompisar, det blir roligare så, tycker han. Skönt, för jag slipper! :) Jag har inte lyckats bli kompis med Maxi sedan de byggde om, tycker det är för stort och rörigt.


Denna veckas matsedel ser ut så här:
-Måndag: Färs- & bönfräs med vitt bröd.
-Tisdag: Broccoligratäng med köttbullar.
-Onsdag: Kalles korvgratäng.
-Torsdag: Torsk med räksås och ris.
-Fredag: Helstekt fläskfilé, potatis & sås.


Idag händer inget speciellt alls. Jobba, hämta barnen, laga middag, plocka undan, se på tv, sova. Spännande, va?

//Jenny

2 kommentarer:

MOM sa...

Visst går dagarna supersnabbt!! Speciellt när man har en massa uppbokat, då säger det bara svisch.

Njut av din händelselösa måndag som ändå innehöll en hel del, eller hur...jobba, hämta barnen, laga middag, plocka undan, se på tv och sova!!!

Kram

Ann-Sofie sa...

Färs och bönfräs vad är det? Vra det gott?
Min måndag var inte speciellt spännande den heller, såg ungefär ut som din fast jag slapp laga middag:)