fredag 15 februari 2008

Fredag!

Oh, va najs att det äntligen är fredag!
Jag hade en lugn och behaglig alla hjärtans dag igår.
Sambon överraskade med den gulligaste tårtan jag någonsin sett:
en knallrosa marsipantårta i form av ett hjärta, med en Miranda-nalle på. :)
Vi bjöd in mina föräldrar och sambons mamma på lite fika, och hade lite
torsdagsmys tillsammans. Vilmer brydde sig inte så mycket om tårtan, han tyckte det var viktigare att visa mormor, morfar & farmor sin nya fina dans som han lärt sig på dagis. Påminde lite om ballongdansen, fast utan ballonger... Mycket fint! :-)

När barnen somnat gick vi igenom inköpslistan till sambons 30-årskalas på lördag. Blir en del att handla! Svårt oxå när man inte vet riktigt hur många gäster som dyker upp... Jag tror och hoppas att vi räknat rätt, i alla fall.
Till sommaren blir det grillfest i trädgården med våra vänner, då blir det en gemensam 30-årsfest för mig och sambon (eftersom jag ju fyller 30 i december). Vi får försöka pricka in en dag när solen ska lysa, hur nu det ska gå till. Med tanke på hur förra sommaren var så har man inte allt för stora förhoppningar om den kommande.
När klockan ringde i morse var jag om möjligt ännu tröttare än vid samma tid igår, och det var nog inte förrän efter 5 minuter i duschen som jag vaknade. :) Kanske behöver extra vitaminer, eller nåt.
Idag lyser solen lika fint som igår, så det blir en promenad på lunchen idag, tror jag bestämt.

//Jenny

1 kommentar:

Ann-Sofie sa...

yepp, nice att det är fredag, ha nu en skön helg vännen och kalasa lagom mycket!
Kram