onsdag 9 februari 2011

V-A-B

Vård Av Barn.
Idag.

Förra tisdagen var jag hemma med Gustav eftersom han hade feber. Hur lugnt som helst att vara hemma med en hängig 8-åring. Idag är det värre... Sixten har feber och hemsk hosta. Vilmer är inte heller kry. Problemet är att febernedsättande medicin har lite konstig påverkan på yngste sonen: han blir hyper-pigg. Meningen är ju att man ska vila när man är hemma och är sjuk, men det är svårt att tvinga en 2,5-åring till det.
Jag har försökt att utnyttja denna extra "lediga" dag till max. Huset är nu nystädat, all tvätt är vikt och strykt och sängarna är renbäddade. Försökte mig på att steka en miljon köttbullar (bra att ha i frysen), men måste nog inse att jag inte kan göra köttbullar. Så det fick bli minibiffar istället. Med tre stekjärn igång på samma gång gick det ganska snabbt.
Nu behöver jag i alla fall vila.

//Jenny

Inga kommentarer: