torsdag 6 januari 2011

2011

Nytt år - nya tag!

År 2010 flög förbi i en rasande fart, min önskan om 2011 är att det inte flyger förbi utan att det finns tid för lite mer av allt istället. Mitt nyårslöfte innehåller inget som det brukar göra, inget om bättre matvanor eller mer träning. Istället har jag lovat mig själv att vara tacksam för allt och att vara GLAD! Mitt 2011 ska bli hur kul som helst!

Just nu vräker snön ner utanför fönstret... Känns inte direkt som att våren är på väg. Får nog allt vänta ett tag innan vi ser de första snödropparna. Längtar mycket efter sommaren, vi har ju en helt (för oss) ny husvagn som väntar på premiärturen... Den planerar jag att spendera sommaren i. .-) Om man orkar med det, vill säga. Bara det blir en fin sommar med mycket sol så stör det mig inte ett dugg att boytan är begränsad, man spenderar ju den mesta tiden utanför husvagnen ändå. :-)



Förra sommaren hade jag ingen semester alls. Påbörjade mitt nya jobb i början av april och har jobbat heltid konstant sedan dess. Börjar därför redan att längta lite till semestern i sommar, faktiskt. Ska bli härligt att bara vara i 4 hela veckor!
Men men, det är länge till och innan dess har vi mycket att hitta på. Gustav fyller snart 8 år och detta året infaller födelsedagen på en lördag. Då blir det kalas för hela tjocka släkten och redan dagen efter blir det kalas med kompisarna på Andys lekland.
Månaden efter är det Addes tur att fylla år. Även han fyller på en lördag, och vi har bokat biljetter för att se Disney On Ice i Malmö. Har aldrig sett något sådant, så det ska bli spännande. Barnen förstår inte riktigt vad det handlar om, hoppas de blir positivt överraskade!



För att få ut så mycket som möjligt av Malmö-trippen tänkte vi övernatta på Scandic. Hotellfrulle är SÅ gott!! :-)

Idag är det röd dag - imorgon är det klämdag och jag har tagit ledigt. Känns härligt med 4 dagars minisemester!!
Nu ska jag fortsätta dricka mitt kaffe och läsa gårdagens tidning.

//Jenny

3 kommentarer:

gringelstaden sa...

Vad skönt du fått en mini semester! Det är ju du inte van med! Fast tur det är nytt år så du kan få vara ledig i sommar! Ni har verkligen en fin husvagn! Polar är bäst! Vi ska kanske sälja vår och köpa stugan i Sälen. Vet inte riktigt än... Det är ju bra att man lätt kan komma hemifrån om man vill med vagn. Ja, vi får se! Ska lägga till din blogg med! KRAM Hanna

MOM sa...

Vilket härligt inlägg!! Välkommen tillbaka i bloggvärlden min vän!! KRAM!!

Ann-Sofie sa...

Vi ska ha ett superroligt år vännen! kram