söndag 21 juni 2009

Mini-semester bokad!

Wow, vad mycket man kan hitta om man googlar lite!
Vi hade ju tänkt åka till Astrid Lindgrens Värld i år igen (var där sommaren -07 senast) och har tittat lite på vad stugor & camping kostar. Vi har egen husvagn men är inte så pigga på att dra med den, det hade varit skoj att bo i stuga.
Priserna varierar verkligen! En stuga med alla grejer vi behöver kostar runt 3000:- att hyra i två nätter.
Jag sökte istället efter privata stugor att hyra och VIPS så blev det genast halva priset!
HÄR ska vi bo! ALLT vi behöver! Till och med utegrill! Ägaren verkade supertrevlig, vi fick komma vilken tid vi ville och kunde lämna stugan senast vid midnatt avresedagen. :-) Bra service!
Vi åker mot Vimmerby den 29 juni, tur att vi inte behöver vänta så länge, ser verkligen fram emot det!!

Förresten, midsommar var jättetrevligt, förutom en Andreas med bihålsinflammation och jag med halsfluss... :-( Jag hittade en kur med Kåvepenin (penicillin) som blivit över (?!) så det knaprar jag nu, mår redan bättre.
Vi dansade i alla fall runt midsommarstången innan vi åkte hem igen som värsta torrisarna. :-) Klockan var nog 19:00 ungefär när vi var hemma. Haha! Hoppas vi får va friska resten av sommaren nu, det var lite trist att bli snuvad på midsommarfest!

//Jenny

1 kommentar:

MOM sa...

Glöm inte att återkomma med tips om det är något vi ska tänka på när vi ska åka till Vimmerby ;-)
Trist att ni åkt på sjuka båda två.. :-(
Tack för din fina kommentar inne hos mig.
Puss!!