tisdag 23 juni 2009

Lata dagar.


Visst är det härligt?! Nu har äntligen sommaren kommit PÅ RIKTIGT!!
Idag var de stora killarna på dagis under förmiddagen och jag passade på att uträtta lite ärenden. Apoteket, banken och så lite klädesaffärer. Sixten hade dåligt med sommarkläder så det köpte vi lite. Var inne på KappAhl och drog lite i klänningarna, men de såg inte riktigt ut som de gör på bilderna när jag väl kom till affären... :-( Hade väl lite för höga förväntningar. Provade en av dem men den satt illa så det blev inget köp.
Barnkläder hade de däremot gott om! Och fina sådana också!
Kolla här vad jag köpte till minstingen:

De små söta seten med linne & korta shorts är i frotté! Bra pris också: 99:- / set.
På Name It hittade jag flera shorts, där hade de till och med rea på sommargrejerna så det var riktigt klipp! :-)
Nu är lillen ekiperad för att klara av en varm sommar!

På väg hem från stan till dagis stannade vi och köpte jordgubbar. Finns ju inget så somrigt som en skål med solvarma jordgubbar med mjölk och lite socker. Gustav tog uppskattningsvis 1½ dl socker på sina 5 jordgubbar, för han tyckte de var hemskt sura. :-) Jag tror faktiskt detta var de finaste och godaste gubbarna jag burit hem någon gång. Inte en enda fuling, inte ens längst ner i botten:


Nu ska jag passa på att lata mig lite på altanen när Sixten sover och de stora leker!
Glassade till det med en tidning, så den ska jag strö-bläddra i nu!



Ha en bra dag!
//Jenny

1 kommentar:

♥ Bina ♥ sa...

Mmm underbart med sommarvärme! Åh vilket sug jag fick på jordgubbar nu...