söndag 8 mars 2009

Helgen är slut.

I raketfart har helgen dragit förbi. I fredags var vi bjudna till svärföräldrarna på födelsedagskalas. Supersmarrig smörgåstårta som inte gick att motstå fanns på bordet när vi kom. Mums! Kidsen var vakna hela kvällen och somnade inte förrän vi åkte hem, då var klockan efter 22! Men då var det trötta.

Igår (lördag) åkte vi till Örtofta till min farmor & farfar. Vilket kalas!! Fläskfilégryta, potatis, sås och en massa tillbehör (vad sägs om inlagda nypon, inlagd gurka, hemkokt lingonsylt??) till huvudrätt. Till efterrätt serverades fläderparfai (stavning...?) med björnbär och hallon (plockade av farmor). Har aldrig i mitt liv ätit något så gott! Det var kul att träffa alla (halva släkten samlades) och vi var ruskigt mätta när vi körde hem igårkväll.

Idag har A jobbat och jag och barnen har varit hemma. Tvätthögarna blängde elakt på mig i morse så jag satte igång att tvätta direkt när jag gick upp. Sen har maskinen gått varm hela dagen. :-) Nu är allt rent. Skönt!
I eftermiddag kom svägerskan med familj och vi käkade tacos tillsammans. Barnen busade och lekte, emellanåt lät det som om vi hade 14 barn i huset. Phu!

Såg Kalla Fakta nu ikväll om en tvåbarnsmamma som blivit opererad för en cysta i hjärnan. En ST-läkare opererade och skulle ha haft en överläkare brevid sig som stöd. Men denne överläkare valde istället att gå på stan en runda och passade även på att äta lunch. Detta medförde att ST-läkaren inte klarade av operationen själv och kvinnan som opererades fick allvarliga hjärnskador. Nu kan hon inte gå och inte prata...
Blev upprörd så jag började gråta när de intervjuvade kvinnans sambo. Han var uppgiven och kunde inte förstå hur det kunde få gå till på detta sättet. Nej, det undrar jag med.

//Jenny

Inga kommentarer: