måndag 5 januari 2009

Snörvel.

HUR kan man bli BOMB-förkyld på mindre än ett dygn...? Igår kände jag mig precis som vanligt, inte tröttare eller mer hängig än jag brukar (får ju inte sova på nätterna...). Men i morse när jag vaknade hade jag värsta huvudvärken, halsen värkte och näsan är som en tappkran någon glömt stänga. Åh, SÅ tråkigt. Har inte haft tid att handla mjuka servetter heller utan snyter mig ungefär 4 gånger i timmen med Torky hushållspapper... Detta kan jämföras med ett grovt sandpapper när det ska användas på näsan. Känner mig som Michael Jackson, min näsa hänger på en skör tråd snart. Ska inte gnälla, är av med skallebanken och känner mig ganska pigg nu ikväll. :-)

Var hos Ann-Sofie igårkväll och blev bjuden på den godaste maträtt jag ätit på länge. Måste ha receptet! ;-)
Kul att träffa tjejerna igen. Tack för en kul kväll!
Kom överens om att ta en tripp till Väla till våren igen, jag ser redan fram emot det!

Idag har vi inte gjort för mycket. Var ute en stund, men höll på att förfrysa så vi gick in igen. Det var 14 minus hos oss i morse! Runt 10 minus har det hållt sig vid hela dagen. Brrrr! Svägerskan var här och fikade, lika förkyld var hon.

A är och handlar och jag gissar på att det tar lång tid idag, handlelappen var superlång. Det ekar i kylen, frysen och skafferiet.
Själv ska jag krypa ner i sängen och börja läsa min nya bok jag fick i julklapp. Hoppas jag hinner läsa i alla fall EN sida innan jag somnar. :-)

//Jenny

Inga kommentarer: