torsdag 4 december 2008

Vintern har kommit!

Idag har vi haft det vitt och fint utanför fönsterna och solen har lyst från en klarblå himmel i alla fall i förmiddags. Jag och Sixten gick en knagglig promenad (IS på hela vägen - landsbygdens vägar prioriteras inte av snöröjarna!) i morse och det var stärkande att få sol på sitt bleka fejs.



Efter promenaden gjorde jag och Sixten (mest jag) tre formar med Addes favorit: kålpudding! Luktar INTE hallon i hemmet efter en sådan förmiddag, I tell you! Men; lite hemtrevlig kåldoft finns fortfarande kvar i hela huset än ikväll. :-)
Hade stor hjälp av min matberedare, som åker fram oftare och oftare...

Innan tyckte jag det var så bökigt att dra fram hela den tunga maskinen, men den gör ju en väldig nytta när den väl kommit ur skåpet. Det hade varit kul med en sån här, den hade man kunnat ha framme ALLTID!

Men min maskin är lika bra, bara lite tristare att titta på, och det är ju ingen anledning att byta!

Imorgon ska jag upp i ottan... Bilen ska få vinterdäck klockan 07:30 så det är bäst att infinna sig i stan på bilfirman då... Måste ställa klockan!! DET var längesen! :-)

//Jenny

Inga kommentarer: