lördag 20 december 2008

Pepparkaksbak & musik.

Idag har vi gjort 3 miljoner pepparkakor. Känns det som. Men i verkligheten blev det kanske 150.

Gustav var hos en kompis, Sixten sov, så det var jag och Ville och A som bakade pepparkakor så svetten lackade. Nu har vi så vi klarar oss hela julen!

Annars har vi mest läst instruktionsböcker och användarmanualer idag... Jag har en ny mobil (en ROSA!!!) som jag försöker lära mig. Helt annat märke än vad jag hade innan, så det finns mycket att lära!
Visst är den fiiiiin?


Sen har vi en ny hemtelefon också, den manualen har jag inte ens påbörjat... Den här är roligare:

Äntligen lite bra MUSIK i mina öron!!! Efter många, långa TRÅKIGA promenader med en sovande Sixten i vagnen kommer denna lilla manick som en räddare i nöden! En Ipod Nano. Bättre än såhär blir det inte, i min mening! :-) Massor med bra musik är den laddad med, så nu längtar jag efter att få gå många, långa ROLIGA promenader istället.

När jag ändå laddar upp lite bilder kan jag ju berätta att jag tröttnade på Sixtens båda svarta vagnar, så jag bytte den ena till en GRÖN. Visst är den fin? Hoppas den är bra också, någon Teutonia har jag knappt haft innan (knappt :-D).


Sedan måste jag berätta om något underligt... Jag har absolut INTE gröna fingrar och det är med nöd och näppe som mina blommor överlever i det här huset. Men nu har något plötsligt hänt... TRE blommor blommar om SAMTIDIGT! Gamla är de och jag kan inte komma ihåg att de blommat på evigheter, men NU! Undrar vad det beror på.

Avslutar med en bild på vår fina (och väldigt oäkta!) gran. Sixten tycker den är jättekul och hade sååå gärna vält den. Nästa år gissar jag på att vi får ha elstängsel eller i varje fall taggtråd runt den för att den ska få vara ifred. :-)


Nu ska vi till några kompisar på taco-kväll!

//Jenny

1 kommentar:

Anonym sa...

Är det en Teutonia Fun? Vi hade en sån til lMinea, ÄLSKADE den!!