söndag 26 oktober 2008

Nu har jag hämtat mig!

Ja, från trippen till Ullared, alltså! Phu, vilken dag! Superkul såklart, men guuuuud vad mycket folk där var!! Löning i fredags för många i vårt land resulterade i någon sorts besöksrekord för Gekås och det gjorde att folk inne i varuhuset var som skogstokiga. Att överhuvudtaget komma fram tre meter med sin kundvagn var nästintill en omöjlighet. Det var folk överallt!
Till sist kom jag på en bra taktik: jag ställde min kärra på ett ställe där jag tyckte den tog minst plats (fanns inga sådana platser eftersom alla kvadratmetrar fylldes upp av antingen ett par människor eller en kundvagn) sen gick jag och plockade grejer istället. Mycket enklare. En risk man tar med denna taktik är att någon spanar in grejerna i MIN kundvagn och knycker det jag jagat och vunnit. För det är verkligen ett lotteri; det som finns i hyllan ena timmen är puts väck nästa! Omsättning på grejerna är där verkligen. Vi kom dit redan en liten stund efter klockan 07:00 (då de öppnar) och kunde i princip bara gå in och börja handla. Jag hittade en hel del: kläder till barnen, några tunikor till mig, nya soffkuddar, vantar & mössor och så det jag skulle ha: julklappar! Leksakerna var betydligt billigare där än de är i leksaksaffären här hemma. Väl värt att resa ett par timmar i bil för att klara av alla klapparna i ett nafs. Känns skönt att ha det klart!
Tror absolut det blir en resa nästa höst igen, men då ska jag inte ha handlat barnens ytterkläder innan. DET var verkligen billigt där! Letade man lite kunde man dessutom hitta riktigt snygga plagg.
Nya gardiner skulle jag egentligen ha till tv-rummet, men hittade inga jag gillade i Ullared. Har tänkt mig något mustigt, mysigt, höstigt... Är ganska trött på panelgardiner och jag har tänkt mig ett par öljettlängder istället. Gärna i sammet.
Ungefär som dessa, fast med något höstigt mönster i fina färger:


Frågan är bara var man hittar det???

//Jenny

Inga kommentarer: