måndag 6 oktober 2008

Min namnsdag idag!

Jag fick ett fint e-vykort (vykort i datorn, alltså) av min gulliga arbetskamrat i morse: "Grattis på namnsdagen"! Hej & hå, det hade jag glömt!

Igår var jag med Soffan och Monkan i Helsingborg på Väla. Jag körde hemifrån redan 07:30 för att lämna lille Sixten hos mormor. Efter att ha gett mormor instruktioner på hur Sixten ska skötas (hur välling ska blandas m.m.) så körde jag och hämtade de andra två tjejerna sedan stack vi i full fart till Väla. Där var det mängder med folk (ösregn + söndag= shopping) och mängder med affärer, precis som vanligt! :)
Jag hittade ett linne, en scarves, en top och en kofta till mig själv och en massa strumpor, långkallingar och annat till barnen. Sixten fick ett par brandgula (kul ord) velourbyxor och matchande randig body med "fem myror"-tryck. En riktig nostalgitripp! Inne på "Partaj" köpte jag varsin liten present till Gustav & Ville: varsin prutt-kudde.
Inne på Ikea köpte jag en ny (blå) matstol med bricka till Sixten, två "hjälpa-mamma-i köket"-pallar, lite nya dricksglas, blockljus med brickor och två nya plädar till sofforna. Känner mig nöjd med mina inköp!
Jag var inte hemma igen förrän klockan var 21:30, det tog ju lite tid att hämta Sixten hos mormor och sådär.

Idag är vi hemma, jag och barnen. Vi (jag) har skruvat ihop pallarna och barnen har lekt med sina prutt-kuddar. Jag ångrade mig nästan lite att jag köpt dem och uppmuntrat dem i den humor som man ju annars förbjuder dem... Men de hade kul och jag skrattade också gott när de lurade pappa att sätta sig på en i morse...


Nu ska vi baka en kladdkaka till ikväll, för att fira min namnsdag! :) Nu får barnen nytta av sina pallar, hoppas jag.

//Jenny

2 kommentarer:

MOM sa...

Grattis på namnsdagen och massor av tack för den helmysiga dagen igår!!

Ann-Sofie sa...

Grattis i efterskott säger jag och TACK för en härlig söndag!

Kram