tisdag 8 juli 2008

BVC-dags

Idag ska Sixten vägas & mätas igen på barnavårdscentralen. Efter det tar jag en tur på stan med Sixten i vagnen. Ska shoppa nya sommarglas till köksskåpen, det blir 12 såna här:


Men jag tror jag köper dem i grönt istället för svart, svart känns lite mer höstigt.

Äntligen har jag lyckats fånga Sixtens smajl på bild! Här jobbar han upp sig till ett prakt-leende i pappas famn (pappa är den som är roligast just för tillfället):





Igår var vi hemma hela dagen, Gustav hade en kompis här. Kidsen var hur jobbiga som helst ända tills de fick bada i poolen, då blev de genast bättre. Det var grymt varmt emellanåt! Gustav var nosig och kallade mig fula saker, Vilmer var skrikig och skulle ha hjälp med allt och när jag hjälpte honom så gjorde jag bara fel enligt honom. Sixten bara gnällde och ville inte sova mer än 3 minuter i sträck... Ja, ibland känner man att man lever!
Idag har dagen börjat MYCKET bättre, jag hoppas det håller i sig!

Projekt HokusPokus är avslutat! Kolla före:


Och efter någa lager färg och nyklädda dynor så blev resultatet såhär:



Pigg och glad blir man ju av det grönprickiga tyget, eller hur?

//Jenny

2 kommentarer:

Ann-Sofie sa...

Vad snygg stolen blev! Jättefräsch.
Usch ja ibland är dagarna tunga när barnen vill mer än man själv orkar/hinner med.
Kram!

Anonym sa...

Hej!
Härligt bebissmajl!

Tack för påhälsningen hos mej, hur hittade du dit förresten? :-)


Här har Semperdropparna inte ännu gjort susen, igår var skrikigaste dagen nånsin...och så regnade det...och jag hade mjölkstockning. Som du skriver - ibland känner man att man lever!
Idag är det som tur bättre. Skrikdag igår, sovdag idag tydligen.

Välkommen åter! :-)
Sanna