måndag 23 juni 2008

VAR är sommaren??

Ännu en dag med blåst och regn. Tråkigt!

Igår bokade vi vår semesterytflykt: två nätter på Vildmarkshotellet vid Kolmårdens djurpark. Vi åker den 24 juli och kommer hem den 26. Hoppas det blir varmt och soligt då i alla fall. Har inte varit på Kolmården sedan jag själv var liten, så det ska bli skoj att komma dit och kolla på alla djuren. Vi ska hyra en minibuss så att vi säkert får plats med allt och så att vi åker lite mer bekvämt än i en vanlig bil.

Idag har jag och Sixten varit på Rusta och köpt en fin hissgardin / jalusi till nya badrummet. Eftersom vi valde att sätta in ett fönster med vanliga glas så krävs det ju något att dra för när man ska använda badrummet. :) En jalusi blir en bra lösning tills vi hittat en bättre. Vill egentligen ha en bred träpersienn, men vet inte var man hittar en sådan?


Nu är det lunch och jag har blandat till en Nutrilett-drink. Jag kommer i mina gamla jeans, men de sitter TIGHT, så nu ska det väck en 4-5 kilo under sommaren, hade jag tänkt. Funkar bäst för mig att rivstarta med en Nutrilett-kur. Mätt blir man inte och gott smakar det aldrig, men det funkar!

//Jenny

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag vill också till Kolmården, måste försöka hinna med det i sommar :) Lyxigt att bo på hotellet! FÖrresten kunde inte jag heller hålla mej från o beställa på dunnis rean, bara hoppas kvaliten är bättre nu..
/Caroline