måndag 21 april 2008

Helgen e slut.

En del har vi i alla fall hunnit med i helgen... I fredags kväll kom Gustav hem från akuten utan penicillin; ingen halsfluss, bara virus. Skönt ändå att ha det kontrollerat! I lördags kom snickaren och satte kakel på väggarna, det blev kanonsnyggt! Stora, vita kakelplattor (40x20cm) som ligger på väggarna. Tror det kommer bli snyggt med det mörkgrå golvet sen. Meningen var att snickaren skulle kommit idag igen, men han var upptagen med annat, så han kommer imorgon istället.
På kvällen körde vi till några kompisar och åt pizza.
Idag, söndag, har det varit helt otroligt härligt väder!! Nu känns det att det börjar gå åt rätt håll! Vi har varit ute, klippt gräset, planterat lökar (kanske fel årstid, men det får vi se sen), satt upp staket och städat garaget. Eftersom jag är ganska klumpig för tillfället, har jag mest pekat med hela handen på vad jag velat ha gjort, och andra (läs sambon) har verkställt. :) Det gäller väl att inte bli för bekväm i de rollerna, gissar jag. :)
Vid middagstid kom min farmor & farfar och lagade middag åt oss. Det blev köttgryta, potatis, morötter, brunsås, gelé, lingon, rödbetor m.m. Gott! Till kaffet bjöds det på nybakt vetebröd. Jag älskar farmors mat! :) Vi behövde inte göra ett dugg, farmor fixade till och med disken efteråt!
Nu är klockan snart halv tio på kvällen, Adde är på Maxi med kompisarna.

Så här ser veckans matsedel ut:
Måndag: Ost & skinkpaj med sallad.
Tisdag: Kalles korvgryta med potatis.
Onsdag: Kålpudding, potatis, brunsås, lingon.
Torsdag: Champinjonsoppa & knäckamacka med ost.
Fredag: Här improviserar vi!


Nu ropar sängen på mig!

//Jenny

Inga kommentarer: