söndag 11 november 2012

Det stora varuhuset

Idag körde jag och två av sönerna till Malmö och strosade på Ikea. Det var fler än vi som var där, kan man lugnt säga... 35 minuters kö för att komma ut! Inte mycket att välja på i det läget.
Barnen var snälla och det var en del att sysselsätta sig med vid kassorna. Sixten började sortera diskborstar. Han hann inte bli klar...


Vad vi egentligen skulle ha allra mest, var två ytterbelysningar till framsidan på huset. Det hittade vi. Tror det kommer bli fint, köpte de här:


Kanske hinner vi sätta upp dem imorgon, håller tummarna för det.

Annars blev det lite julpynt, servetter, ett nytt rivjärn och lite annat smått & gott.
Efter Ikea-besöket åkte vi till Eslöv och hälsade på min farmor o farfar. De blev glada att vi trillade in helt apropå. Farmor har alltid en massa kakor framme, vi bjöds på sockerkaka med grädde och hallon till och kanelbullar. Innan dess hade vi precis varit på McDonalds och ätit middag... Ingen bra matdag, precis. :-) Men mysigt hade vi!
Fick med mig en massa grejs från farmor också... Bestick de inte använde, gamla fina vita dukar, brudlakan, ljusslinga till granen, en julgransmatta farmor sytt själv 1974, en julbonad och små virkade tallriksunderlägg. Perfekt!
 I år ska vi fira jul här hemma, det ska bli skönt. Inte för att jag inte gillar att åka iväg och fira jul, det är kul det med, men här hemma har vi aldrig varit innan. Känns skoj att få fixa lite själv också och inte bara komma till dukat bord.

I onsdags satte mannen sista skruven i fasaden, nu är det klart. Nu kan vintern komma, det gör inget. Vi ska ändå inte måla mer i år! Thank God. Är sjukt trött på att måla. Vill bränna mina målarkläder som jag bott i denna sommaren & hösten.


Huset före: 




Huset nu: 



Stallet har fått ny grund på sina ställen och en stor port. Detta är ju utsikten från köksfönstret, kul att slippa se den hemska fasaden som var där innan. Taket behöver läggas om, men det får bli ett senare projekt. Här kom Sixten med på en hörna. :-)



Nu kallar sängen!

//Jenny

2 kommentarer:

MOM sa...

Helt otroligt vilken skillnad. Längtar tills jag får kolla in det på riktigt! Galet snyggt och ett helt nytt hus!!

gringelstaden sa...

WOW!!! Jätte läckert både ute och inne, jag kommer o tokgästar dig en dag.
Såg du hade en muffinsmaskin som du gärna får visa hur den fungerar! Kramar! ;)